tag:blogger.com,1999:blog-5994358066862544634.post8655072471654430746..comments2024-03-28T10:39:57.346+01:00Comments on Bereshit: la reconstrucció de Barcelona i altres mons: La publicitat al transport públicEnric H. Marchhttp://www.blogger.com/profile/13871833993655418659noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-5994358066862544634.post-50775807805218677032011-07-14T18:10:32.612+02:002011-07-14T18:10:32.612+02:00Potser la ingenuïtat és el que fa atractiva la pub...Potser la ingenuïtat és el que fa atractiva la publicitat antiga. En uns casos, per la simplicitat i la contundència de l'eslògan: Solares, sólo sabe a agua; La chispa de la vida... D'altres, per qüestions estètiques: fins els anys 60 (fins el pop), es cuidava molt la grafia i la "modernitat". Després, també és perceptible que la publicitat acompanya, fins a cert punt, la necessitat: un producte necessari + les seves bondats. Ara, en canvi, és més agressiva perquè la necessitat no és el que compta, sinó que l'adquisició d'un determinat producte et dóna un estatus i et fa una persona diferent.<br /><br />A banda, donant la raó al Brian, és cert que cada cop és més barroera: ha baixat molt la qualitat i sovint prenen per idiota l'espectador.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5994358066862544634.post-69688511871328133122011-07-13T16:55:54.941+02:002011-07-13T16:55:54.941+02:00Caldrà anar a veure aquesta exposició. Potser ens ...Caldrà anar a veure aquesta exposició. Potser ens agradarà perquè ens portarà records. Però he de dir que la publicitat en un transport públic sempre m'ha semblat qüestionable. <br />(A propòsit, la dels taxis, afortunadament (i estranyament), no ha quallat)<br /><br />Ho dic perquè de la que ens entra a casa ens en podem lliurar apagant el televisor o la radio si no volem ser engolits, però de la de l'exterior no ens en podem protegir. I que aquesta, a més a més de la de tants elements com utilitza, ho faci també mitjançant els serveis públics, és més que discutible.Miquel Pucurullhttps://www.blogger.com/profile/10504358792235960090noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5994358066862544634.post-86442275981262454292011-07-13T00:15:46.095+02:002011-07-13T00:15:46.095+02:00Ep, en prenem nota per no perdre'ns-la!
Gràci...Ep, en prenem nota per no perdre'ns-la!<br /><br />Gràcies per l'avís perquè potser m'hagués passat inadvertida per manca de publicitat...Galderichhttps://www.blogger.com/profile/01475952950143903803noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5994358066862544634.post-74685752893913432752011-07-12T20:50:52.538+02:002011-07-12T20:50:52.538+02:00La publicitat actual la trobo, amb comptades excep...La publicitat actual la trobo, amb comptades excepcions, molt agressiva i, a voltes, barroera. En canvi la de l'època que parles la recordo com formant part del paisatge, sense que em generés el rebuig que em genera la d'ara.<br /><br />De ben segur que és una apreciació purament subjectiva. Però ara mateix, i ja que va de transport públic, em ve al cap un exemple: els anuncis a autobusos i tramvies que tapen fins i tot els vidres de les finestres (una trama de foradets fa que no siguin del tot opacs). No recordo que anys enrere (tot i en dictadura) s'hagués arribat a un grau tant gran de menysteniment pel ciutadà.Brianhttps://www.blogger.com/profile/14413309300746037635noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5994358066862544634.post-19361264649743353502011-07-12T17:26:22.644+02:002011-07-12T17:26:22.644+02:00La realitat deu ser que malparlem de la publicitat...La realitat deu ser que malparlem de la publicitat (sobretot perquè és reiterativa i pesada) però en canvi forma part del nostre univers, dels nostres referents més propers i del nostre llenguatge quotidià.<br />Intueixo que aquesta exposició ha d'estar molt bé per veure com ha canviat (si és que ha canviat). Hi ha alguns eslògans terriblement ingenus que fan riure molt!Lluís Boschhttps://www.blogger.com/profile/06992447135320176971noreply@blogger.com